vrijdag 26 juni 2009

you tube

En eigen filmpje heb ik nog niet, maar op you tube ben ik wel aardig thuis.
Fantastisch, al die mogelijkheden, je kan overal ter wereld even een kijkje nemen.
Of eens kijken hoe die videoclip ook al weer was, of het laatste wereldnieuws of gewoon een home-video zien van iemand die je kent .
Voor kinderen is het ook leuk alhoewel meekijken wel handig is... een onschuldig filmje wordt wel een omgetoverd tot iets minder netjes zal ik maar zeggen.
Mijn 3-jarige kijkt soms een tekenfilmpje hierop, maar we gebruiken het vooral om dingen die hij niet kent ( of nog niet bewust heeft gezien) te laten zien: vuurwerk, sirenes en zwaailichten, parachute springen, vulkaanuitbarstingen enzovoort.
Op de Hyve van een bibliotheek ( ik weet zo snel niet meer welke, sorry ) zag ik laatst een interview met Stephen King, beelden van het boekenbal en beelden va de kinderboekenweek. Het nut hiervan zie ik wel mbt bibliotheken. Op de nieuwe website van Bergen wordt ook goed gebruik gemaakt van beeldmateriaal: dat spreekt nu een maal aan.

Vandaag heb ik voor een frisser filmpje gekozen dan die van het vorige onderwerp ;-)



Zulke mooie en fascinerende dieren !

Orang = mens
Utan = bos ( afgeleid van Hutan )

dan deze:


monyet belanda = Hollandse aap

1 opmerking:

  1. En toch snap ik de associatie me die aap wel, gezien het vorige filmpje.
    YouTube laat zien hoe makkelijk het is om je eigen filmmateriaal te publiceren. Dat wordt massaal gedaan en het is een krachtig middel gewoorden. Kijk maar eens naar de filmpjes die uit Irak komen. Zonder YouTube-achtigen was dat een stuk lastiger geweest.

    BeantwoordenVerwijderen